نمایندگان مجلس ضوابط اعطای تابعیت به خانواده شهدای غیرایرانی مقیم ایران را تعیین کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی مواد الحاقی به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، ضوابط اعطای تابعیت به خانواده شهدای غیرایرانی مقیم ایران را تعیین کردند.

بر اساس ماده الحاقی الحاقي ۲۵ «تعيين و اعمال امتيازات شغل و شاغل و فوق‌العاده‌هاي مربوط به ايثارگران (جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهيد و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر) و اجراي ساير احكام قانون مديريت خدمات كشوري در مورد آنان بايد به‌گونه‌اي صورت گيرد كه دريافتي آنان بابت ايثارگري كاهش نداشته و امتيازات قانوني نظير عدم نياز به شركت در آزمونهاي استخدامي و شرط سني و تحصيلي كماكان اجراء و اعمال شود».

بر اساس تبصره این ماده، مناطق جنگ‌زده موضوع بند(۲) ماده(۶۸) قانون مديريت خدمات كشوري توسط هیأت وزیران تعيين مي‌شود.

نمایندگان همچنین باتصویب ماده الحاقي۲۶ مقرر کردند که ايثارگران و فرزندان شهدا مشمول قوانين، مقررات و ضوابط استخدامي خاص مربوط به خود خواهند بود.

نمایندگان درنهایت با حذف ماده الحاقي۲۷، ماده الحاقي ۲۸ را تصویب کردند؛ بر اساس این ماده، «دولت مجاز است به همسران، فرزندان و والدين شهداي داراي تابعيت خارجي (غيرايراني) كه در هشت سال دفاع مقدس يا بعد از آن در راستاي مأموريت‌هاي محوله از سوي مراجع ذي‌صلاح به شهادت رسيده‌اند، حداكثر يكسال پس از تقاضاي تابعيت، تابعيت ايراني اعطاء كند».


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    چقدر دیر به فکر افتادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس